21.08.2024 р. на базі Острівського ліцею проведено методичну студію для практичних психологів та соціальних педагогів закладів освіти Великоберезовицької селищної ради «Пріоритетні напрями роботи психологічної служби в системі освіти України у 2024/2025 навчальному році». Під час проведення студії було педагогам було звернено увагу на нормативно-правові документи у сфері діяльності працівників психологічної служби, особливостей роботи психолога та соціального педагога в новому навчальному році.Головним пріоритетом діяльності психологічної служби в закладах освіти є розв’язання освітніх та виховних завдань, що сприятиме збереженню психологічного здоров’я всіх учасників освітнього процесу. Звернено увагу фахівцям психологічної служби у рекомендаціях зосередити на збереженні ментального здоров’я, відновленні соціально-психологічного благополуччя учасників освітнього процесу: максимум просвітництва і профілактики, діагностики з метою визначення осіб, кому потрібна фахова допомога та її якісне проведення. Наразі важливим стає питання підвищення професійної компетентності практичних психологів та соціальних педагогів у напряму оволодіння сучасними технологіями психологічної допомоги.
Для покращення якості роботи соціально-психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в закладі освіти Лоза С. І., директор «ІКЦ» Великоберезовицької селищної ради практично поділися досвідом, надала консультативну допомогу та рекомендації, методичні матеріали для здійснення психологічної просвіти, корекційно-розвиткової та відновлювальної роботи, надання психологічної допомоги за запитом та/або відповідно до виявленої потреби, співпраці з педагогічними працівниками щодо подолання труднощів у навчанні дітей ООП, формуванні необхідних соціальних навичок.
Бичковська Г. З., практичний психолог Мишковицького ліцею наголосила про основну тематику заходів, які мають бути обов’язковими складовими плану роботи працівників психологічної служби у 2024/2025 н.р. (окрім тих, які є актуальними в кожному конкретному закладі): 1. Психологічна допомога щодо подолання освітніх втрат та освітніх розривів у Новій українській школі. 2. Психосоціальна допомога учасникам освітнього процесу під час війни. 3. Психоедукація учасників освітнього процесу щодо збереження ментального здоров’я та відновлення психоемоційного стану. 4. Психологічний супровід освітнього процесу в інклюзивній школі. 5. Протидія та запобігання булінгу, домашньому насильству. 6. Запобігання формуванню суїцидальної поведінки. 7. Профілактика розвитку ігрової залежності у здобувачів освіти.
Не забувати, що у цей непростий час варто підтримувати себе, рідних та близьких. Адже це надзвичайно необхідно для того, щоб зберегти здоров’я – фізичне та психічне.